Monday, October 1, 2018

De la "Bun lucru!" la "Serviciu ușor!"


    Luni dimineața, pe la 6:00, la coadă la dugheana de cafele ieftine și țigări scumpe, săvârșind pasul X din ritualul începutului de săptămână (cumpărarea unei ape plate la jumate și a unei "cafele") am auzit următorul mini-dialog:
    - Ce faci mă? Meri la lucru?
    - Nu. Eu merg la servici.

Mai vreo două-trei vorbe, după care conașul și conița au plecat fericiți, fiecare spre serviciul lui. Urarea de "Servici ușor!" de la final a fost subînțeleasă.

    Povestea de pe vremea lu "Bun lucru, vecine!" mă chinui s-o recompun din imagini. Sau din imaginație? S-a așternut peste ea una mai nouă cu "Bună, vecină!" în care era deja cafeaua, parcă la ibric. În orice caz era la fântână sau la izvor. Cu coasa sau cu boii. Am ascultat tot drumul până la Timișoara cântece pe temele astea, doar-doar mi-oi clarifica imaginea-n cap. Degeaba. Imaginea o am de fapt clară, da-mi lipsesc vorbele.
    Foarte simplist e: el cu coasa-n brazdă, ea trece pe drum cu sapa-n spate (sau cu speia cu merinde):
    - Bun lucru!
    - Bun lucru!

... și ce-o mai fi.
    Parcă o țîră mai bine e povestea ce mi-am amintit-o de la o Nană care era fată la sapă pe luncă. Și ficeoru de-i era ei drag, la coasă pe deal o-nceput a chioti:
    - Eu de lucru nu m-oi teme
       Merg târzîu și vin devreme.

Și ea i-o răspuns:
    - Foaie verde de mălai
       Nici nu lucri, nici nu ai.

Și dacă tot am ascultat cântări de pomană hai să pun și niște link-uri:

No comments:

Post a Comment

Mi-a sosit regina

    Ieri am primit aviz pentru ridicarea unui colet din USA de la oficiul poștal vamal. Tare m-am mai entuziasmat, apoi m-am mai dezumflat u...